اقتصاد بین الملل

نگرانی هند از 100 دلاری شدن نفت

به نقل از CNBC، هاردیپ سینگ پوری، وزیر نفت و منابع طبیعی هند، اعلام کرد که عبور قیمت نفت در بازار جهانی از 100 دلار در هر بشکه به هرج و مرج سازمان یافته در جهان منجر خواهد شد.

وی گفت البته هند خود را برای افزایش قیمت نفت آماده کرده اما افزایش قیمت نفت و عبور آن از 100 دلار در هر بشکه نه به نفع وارد کنندگان نفت است و نه به نفع کشورهای تولید کننده.

این مقام هندی در حاشیه برگزاری یک نشست نفتی و گازی در ابوظبی تأکید کرد اگرچه ممکن است هند بتواند با بالا بودن قیمت نفت در بازار جهانی کنار بیاید اما بعید است دیگر کشورها بتوانند با این قیمت همگام شوند. من نگران اتفاقی هستم که برای دیگر کشورهای درحال توسعه رخ خواهد داد و این مسئله بسیار نگران کننده است.

ارائه مصرف گاز یا نفت با قیمت مناسب

پوری ادامه داد: افزایش قیمت نفت در بازار جهانی طی 18 ماه گذشته موجب شده تا 100 میلیون نفر در جهان در معرض فقر قرار گیرند. آنها مجبور شده‌اند تا از مصرف گاز یا نفت با قیمت مناسب برای خوراک‌پزی به سمت استفاده از چوب درخت و ذغال سنگ بروند.

وزیر نفت هند در شبکه اجتماعی X، توئئیتر سابق، نوشت تولید کنندگان نفت باید نسبت به چالش‌هایی که کشورهای مصرف کنند نفت با آن روبرو هستند با دقت رفتار کنند.

همکاری کشورها در ارائه قیمت نفت

در زمان شیوع ویروس کرونا و سقوط قیمت نفت کشورهای جهان با یکدیگر همکاری کردند تا قیمت به نفع تولید کنندگان افزایش یابد. حالا وقت آن رسیده که در سایه رکود اقتصادی و کاهش رشد اقتصادی جهان، کشورهای تولید کننده به نفع مصرف کنندگان قیمت‌ها را تعدیل کنند.

 

 

 

لینک کوتاه:                      https://fesadsetiz.ir/7khr

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا