اقتصاد بین الملل

هراس اروپا از توقف صادرات نفت آمریکا

به نقل از العربی الجدید، پاتریک پویان، مدیرعامل غول نفتی فرانسوی توتال انرژی امروز شنبه گفت که در صورت پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تصمیم آنها به توقف صادرات هیدروکربن ممکن است شوک بزرگی در بخش انرژی ایجاد شود.

پویان در یک میزگرد در پاسخ به سوالی در مورد خطرات بالقوه برای عرضه جهانی  نفت و گاز تاکید کرد که تنها چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد و یک خطر سیستماتیک بزرگ است، این است که جمهوری خواهان تصمیم به توقف صادرات بگیرندو این مطمئنا تنها مربوط به گاز نخواهد بود و ممکن است روزی به نفت هم مربوط شود.

تولید نفت در ایالات متحده از حدود ۷.۲ میلیون بشکه در روز در یک دهه قبل، به سطح رکورد حدود ۱۳ میلیون بشکه در روز در اوج تولید نفت شیل قبل از همه‌گیری رسید و در سال جاری ۲۰۲۳ به حدود ۱۲.۶ میلیون بشکه باشد افزایش یافت.

پایان دوران وابستگی به نفت آمریکا

ایالات متحده روزانه ۲.۵ میلیون بشکه از انواع نفت خود صادر می‌کند، در حالی که حدود 6 میلیون بشکه نفت نیز وارد می‌کند.

در گزارش‌های متعددی در سال جاری به ایالات متحده در مورد نزدیک شدن به پایان دوران وابستگی به نفت تولید داخل هشدار داده بود.

پاتریک پویان در جلسه‌ای با سایر مدیران بخش انرژی افزود: آمریکایی‌ها قیمت گاز و نفت داخلی را مبنای همه سیاست‌های خود قرار می‌دهند، آنها منابع دارند و اگر احساس کنند صادرات، قیمت‌هایشان را افزایش می‌دهد همکاری با ما را متوقف خواهند کرد. حالا من می‌توانم به شما بگویم که اگر گاز و نفت آمریکا را علاوه بر روسیه (نفت و گاز) از دست بدهیم، یک شوک نیست، بلکه یک شوک بزرگ است.

کاهش سرمایه گذاری در بخش نفت

حداقل ۱۱ کاندیدای جمهوری خواه پیشنهاد خود را برای نامزدی حزب جمهوری خواه با هدف به چالش کشیدن جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات در انتخابات ۲۴ نوامبر ۲۰۲۴ را مطرح کرده اند. آنها از آن زمان تاکنون تعهدات سیاستی روشن کمی داشته اند.

سال گذشته، دولت بایدن در پی حمله روسیه به اوکراین به عنوان بخشی از استراتژی برای بازگرداندن ثبات به بازارهای نفت با قیمت بالا و غلبه بر هزینه های بالای استخراج، بزرگترین فروش ۱۸۰ میلیون بشکه ای از ذخایر استراتژیک نفت را انجام داد.

این میزان فروش نفت آمریکا، خشم جمهوری خواهان را برانگیخت. آنها دولت بایدن را متهم کردند که ایالات متحده را با ذخایر بسیار کمی برای مقابله مناسب با هر گونه بحران عرضه آتی باقی گذاشته است.

پویان همچنین گفت که انتظار دارد به دلیل تغییر جهانی به سمت منابع انرژی پاک و کاهش سرمایه گذاری در بخش نفت، قیمت هر بشکه نفت به طور پایدار بالا باشد.

 

 

 

لینک کوتاه:              https://fesadsetiz.ir/mwcu

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا