اقتصاد بین الملل

هند به دنبال دریافت مالیات بیشتر از شرکت‌های بزرگ

به نقل از رویترز، منابع آگاه می‌گویند دولت هند قصد دارد تا با الحاق برخی بندها به توافق سال 2021 مالیات شرکت‌ها، سهم خود از دریافت مالیات از شرکت‌های بزرگ و چند ملیتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش دهد. گفته می‌شود؛ دولت هند می‌خواهد این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در نشست این هفته وزرای اقتصاد و روسای بانک‌های مرکزی کشورهای عضو گروه 20 که در گوجارات و شهر گاندی‌نگر این کشور در حال برگزاری است، مطرح کند.

در سال 2021 البته یک توافق مربوط به مالیات شرکت‌ها بین کشورهای عضو گروه 20 و کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه امضا شد که در حال حاضر 140 کشور با مجموع سهم 90 درصدی از تولید ناخالص داخلی جهان آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ امضا کرده‌اند. این توافق نحوه دریافت مالیات از شرکت‌های بزرگ و چند ملیتی نظیر اپل و گوگل که در کشورهای مختلف فعالیت می‌کنند، را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مشخص کرده است.

بر اساس توافق انجام‌شده این شرکت‌ها حداقل باید 15 درصد مالیات بدهند و بر درآمد اضافه آنها هم 25 درصد مالیات اعمال خواهد شد. منظور از درآمد بیشتر، داشتن درآمد بالای 22 میلیارد دلار در سال است که بیش از 10 درصد نسبت به سال قبل رشد کرده باشد. با وجود این توافق، اما هند می‌خواهد سهم خود از دریافت مالیات از شرکت‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

 

 

 

لینک کوتاه:                https://fesadsetiz.ir/s4ad

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا