اقتصاد بین الملل

وارد شدن آسیب جدی به اقتصاد جهان

 به نقل از العین، آجای بانگا، رئیس بانک جهانی گفت که جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس به اقتصاد جهانی آسیب جدی می‌زند.

رئیس بانک جهانی امروز سه‌شنبه در نشست کنفرانس «ابتکار آینده سرمایه‌گذاری» که هفتمین دوره آن در ریاض با عنوان «قطب‌نمای جدید» در حال برگزاری است، هشدار داد که جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس می‌تواند ضربه جدی به توسعه اقتصاد جهانی وارد کند.

وی افزود: این رویارویی که بیم آن می‌رود به یک درگیری منطقه‌ای گسترده تر تبدیل شود، وارد سومین هفته خود شده و تأثیر جدی‌تری بر توسعه اقتصادی جهان خواهد داشت.

قرار گرفتن جهان در وضعیت خطرناک اقتصادی

هفتمین دوره کنفرانس «ابتکار آینده سرمایه‌گذاری» گردهمایی سالانه‌ای است که آغاز شده و به نام «داووس در صحرا» نیز شناخته می‌شود. مدیران ارشد بخش تجارت جهان شامل بیش از شش هزار نفر از 90 کشور در حضور دارند.

وی افزود: فکر می‌کنم ما در مقطع بسیار خطرناکی قرار داریم. عوامل ژئوپلیتیکی بزرگترین خطر را برای اقتصاد جهانی در حال حاضر نشان می‌دهند و این خطرها به سرعت پیش می‌روند.

بانگا تاکید کرد: جهان در وضعیت خطرناک تری قرار دارد و در نتیجه درگیری در خاورمیانه، تجارت در جهان مانند همیشه نیست.

تقویت شراکت بین کشورها در ایجاد توسعه پایدار

او گفت: بازدهی 10 ساله خزانه‌داری آمریکا دیروز برای مدت کوتاهی از پنج درصد فراتر رفت و این چیزی است که ما ندیده‌ بودیم. باید پرسید تا اپیدمی بعدی چقدر زمان داریم؟

در این نشست روسای برجسته‌ترین بانک‌های بین‌المللی و روسای جمهور کره جنوبی، کنیا و رواندا حضور دارند.

به گزارش العین با وجود اینکه دوره‌های قبلی این کنفرانس در تقویت شراکت بین کشورها در ایجاد توسعه پایدار و جامع کمک کرده این بار تحولات جنگ غزه ممکن است بر انعقاد قراردادها در طول کنفرانس سایه افکند، به خصوص که رهبران کشورهای عربی و غربی نسبت به احتمال وقوع یک جنگ منطقه‌ای هشدار دادند که می‌تواند منجر به کاهش انتظارات سرمایه‌گذاری در منطقه شود.

 

 

 

 

لینک کوتاه:                        https://fesadsetiz.ir/g5n6

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا