اقتصاد بین الملل

کاهش حجم سرمایه‌گذاری چین در اوراق قرضه آمریکا

حجم سرمایه‌گذاری چین در اوراق قرضه و اسناد خزانه‌داری ایالات متحده در سپتامبر گذشته به ۷۷۸.۱ میلیارد دلار کاهش یافت که این بیش‌ترین کاهش از تابستان ۲۰۰۹ بوده است.

طی یک سال و نیم گذشته، پکن به شکلی نظام‌مند سرمایه‌گذاری در بدهی‌های دولت ایالات متحده را کاهش داده و بیش از ۲۶۰ میلیارد دلار از این اوراق را در دوره فوق برداشت کرده است.

کارشناسان این اقدام چین را به عوامل متعددی از جمله نگرانی‌های مرتبط با تحریم‌ها، به ویژه پس از مسدود کردن نزدیک به نیمی از ذخایر بین‌المللی روسیه توسط غرب و افزایش نرخ بهره در ایالات متحده نسبت دادند.

چین  پس از ژاپن رتبه دوم در فهرست سرمایه گذاران عمده جهان

بر اساس داده‌های وزارت خزانه داری ایالات متحده، سرمایه‌گذاری چین در اوراق قرضه دولتی ایالات متحده در سپتامبر گذشته به ۷۷۸.۱ میلیارد دلار رسید، در مقایسه  با آگوست گذشته که  ۸۰۵.۴ میلیارد دلار ثبت شده است و در اوایل سال جاری میلادی هم  سرمایه گذاری پکن ۸۵۹.۳ میلیارد دلار بوده است.

چین  پس از ژاپن رتبه دوم در فهرست سرمایه گذاران عمده در اوراق قرضه و اسناد خزانه داری ایالات متحده قرار دارد. ژاپن در سپتامبر گذشته ۱۰۸۷.۷ ​​میلیارد دلار در اوراق قرضه دولتی آمریکا سرمایه گذاری کرد.

در جهان عرب، عربستان سعودی در صدر فهرست کشورهای عربی در فهرست سرمایه‌گذاران عمده در اوراق قرضه و اسناد خزانه داری آمریکا قرار دارد و سرمایه‌گذاری این کشور در این بخش در پایان سپتامبر گذشته به ۱۱۷.۱ میلیارد دلار رسید.

 

 

 

 

لینک کوتاه:                      https://fesadsetiz.ir/wwod

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا