اقتصاد بین الملل

بالا رفتن قیمت انرژی در انگلیس

روزنامه گاردین نوشت، شرکت گاز انگلیس اعلام کرد، از آنجایی که قیمت‌ عمده‌فروشی گاز در بازار بیش از 2 برابر سطح عادی است، احتمالا هزینه قبوض انرژی خانوارها در آینده بالا باقی بماند.

به گفته مدیر اجرایی شرکت «سنتریکا» که شرکت مادر تامین کننده انرژی در انگلیس است، پس از حمله روسیه به اوکراین، انگلیس همچنان با خطراتی در زمینه عرضه گاز مواجه است.

کریس اوشی به رادیو بی‌بی‌سی گفت، من فکر می‌کنم ما باید به یاد داشته باشیم که قیمت انرژی پیش از حمله روسیه به اوکراین بیش از 2 برابر شده بود. اکنون، قیمت‌ها که به  سطح پیش از جنگ برگشته است اما همچنان دو و نیم برابر میانگین بلندمدت است.

رشد فعالیت اقتصادی چین و بی ثباتی قیمت انرژی در انگلیس

به نوشته این گزارش، درست است با کاهش سقف قیمتی از سوی ناظر انرژی انگلیس، قیمت قبوض 27 میلیون انگلیسی کاهش می‌یابد اما با وجود این سقف قیمتی، هر واحد گاز و برق هنوز 800 پوند بالاتر از رقم پیش از جنگ روسیه و اوکراین است و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان زمستان همچنان بالا بماند.

از طرف دیگر اگر فعالیت اقتصادی چین که در حال حاضر کُند است، رشد را آغاز کند، ما شاهد افزایش تقاضا برای گاز به شکل ال‌ان‌جی خواهیم بود و سپس قیمت گاز در اروپا افزایش می‌یابد از اینرو بی‌ثباتی بیشتری ایجاد خواهد شد.

چندی پیش، تحقیقات جدید نشان داد، از هر 10 بزرگسال، یک نفر در ماه آوریل به علت بحران هزینه‌های زندگی، قبض‌های انرژی خود را پرداخت نکرده و تعداد انگلیسی‌های ناتوان در پرداخت قبوض به 5.5 میلیون نفر رسیده است.

 

 

لینک کوتاه:          https://fesadsetiz.ir/7rqx

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا